web analytics
Giurgiu-Tribune

Bugetul aprobat de majoritatea PSD-ALDE , buget fantezist….

…care nu are nicio legatura cu realitatea economica si cu nevoile reale de dezvoltare ale Romaniei

Partidul National Liberal desfasoara o ampla campanie de informare si de constientizare a populatiei , asupra pericolului in care este pusa economia Romaniei si societatea romaneasca in intregul sau de majoritatea PSD-ALDE , prin adoptarea cu o intarziere de trei luni a unui ,,Buget al Rusinii Nationale”.

PSD-ALDE au falsificat bugetul de stat, din această cauză România riscă să intre în recesiune.
Nu poți veni cu un buget pentru care nu garantezi realitatea cifrelor, întrucât înseamnă că nu-ți dorești altceva decât răul României.
Președintele nu putea fi părtaș la falsificarea bugetului de stat, ar fi fost un act de iresponsabilitate echivalent cu al PSD-ALDE.
Bugetul de stat trebuie corectat rapid, este o speță simplă și clară, CCR o poate rezolva rapid și așteptăm asta din partea judecătorilor constituționali.
După decizia CCR bugetul trebuie reîntors în Parlament și îndreptate erorile Guvernului și ale majorității PSD-ALDE, pentru că altfel rămâne construit pe bani falși.
Singurii vinovați pentru situația gravă în care ne aflăm e PSD-ALDE care în ciuda solicitărilor repetate de a prezenta proiectul bugetului de stat, adică de a respecta legea, a amânat nepermis înaintarea acestuia în Parlament.
Dragnea și Tăriceanu sunt cei care au blocat bugetul de stat, pentru că au preferat să stea în vacanțe exotice în loc să fie în țară și să dea „girul politic”, după cum a afirmat chiar Teodorovici cu gura lui.
Teză PSD: „PNL a fost cel care a cerut în Parlament majorarea banilor pentru partide și același Iohannis a promulgat legea fără obiecții”.
Răspuns: Este o manipulare ordinară și o minciună fără margini! NU a existat nicio solicitare a PNL pentru majorarea sumelor alocate partidelor. A existat o modificare legislativă adusă Legii finanțării partidelor politice, referitoare la subvenție, care a stabilit o marjă a sumelor care pot fi alocate în total partidelor (între 0,01% și 0,04% din PIB). Guvernul a propus în proiectul de buget pe 2019 alocarea maximă de 409 milioane de lei, în loc să propună aceeași sumă ca cea pentru anul trecut – 170 de milioane lei.

Motive de neconstituționalitate ale bugetului sesizate de Președintele României:

1. A fost încălcată Legea responsabilității fiscal-bugetare pentru că nu există o opinie a Consiliului Fiscal cu privire la forma finală adoptată a bugetului de stat.

2. A fost încălcată Legea responsabilității fiscal-bugetare pentru că Prim-ministrul și Ministrul Finanțelor nu au semnat o declarație pe propria răspundere care să ateste corectitudinea și integralitatea informațiilor care stau la baza construcției bugetului de stat.

3. Legea bugetului de stat încalcă Tratatul european privind respectarea țintei de deficit bugetar structural de cel mult 1% din PIB, ratificat de România și care potrivit Constituției este obligatoriu să fie aplicat.

4. Bugetul de stat încalcă Legea finanțelor publice și Directiva Comisiei Europene care obligă Guvernul să justifice de ce există diferențe semnificative între prognozele naționale și previziunile cele mai recente ale Comisiei Europene. (De exemplu, Guvernul nu a justificat în nici un fel estimarea de creștere economică de 5,5% pentru 2019, mult diferită de prognoza Comisiei Europene pentru acest an de 3,8%.)

5. Bugetul asigurărilor sociale de stat nu respectă dreptul constituțional la protecție socială al persoanelor cu dizabilități pentru că face incertă finanțarea cheltuielilor pentru asistența socială a acestor persoane prin transferul acestora la nivelul autorităților locale.

6. Prin transferul costurilor cu asistența socială pentru protecția copilului și asistența socială a persoanelor cu dizabilități de la nivel la central în sarcina autorităților locale se încalcă autonomia locală și principiul descentralizării.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *