web analytics
Giurgiu-Tribune

CE-AR MAI FI DE SPUS: Campanie fără ştaif dar cu năbădăi

În ultima zi a campaniei electorale pentru alegerile locale de duminică, propun o scurtă trecere în revistă a câtorva aspecte şi caracteristici ale campaniei pentru Primăria municipiului reşedinţă de judeţ.

Nu pot spune că a fost una deosebită dar, încă din start, din precampanie aş spune, a lăsat să se întrevadă o primă caracteristică: viteza cu care se roteşte dorinţa de schimbare. Dacă în 2012 Lucian Iliescu a fost înlăturat după 16 ani de şedere la primărie, în 2020, deci numai după două mandate, a apărut ca perceptibilă o nemulţumire care îl viza pe actualul primar- Nicolae Barbu.

Aş mai enumera apariţia unui candidat atipic, fără notorietate şi ascensiunea sa rapidă în preferinţele unei anumite părţi a electoratului- l-am numit pe Adrian Anghelescu.

Merg mai departe amintind ca şi caracteristică rezistenţa actualului primar, care a depăşit începutul de criză instaurat la un anumit moment al precampaniei şi nu a cedat, aducând argumente în favoarea unui nou mandat: finalizarea unor proiecte aflate în desfăşurare aşa încât acestea să devină certitudine, vizibile.

Am ajuns la capitolul răsturnări de situaţie: Nicolae Barbu anunţă că se orientează către Pro România, situaţie în care PSD rămâne fără candidat la Primărie. PNL se află în încurcătură, indecis între 3 candidaţi: Măroiu, Anghelescu sau Beianu. Însă, apare un alt element surpriză: Marian Măroiu bate palma cu PSD.

Urmează schimbări importante datorate răsturnărilor de situaţie: paradoxal, plecarea lui Măroiu face linişte în PNL şi netezeşte drumul lui Anghelescu spre candidatura la Primărie. Marian Măroiu atrage după sine o parte din electoratul PNL- cel care îl susţinea la Primărie- mult, puţin. Pe de altă parte, Nicolae Barbu rupe o bucată din electoratul PSD prin orientarea către Pro România iar Adrian Anghelescu atacă electoratul indecis.

Ar fi interesant de analizat şi prestaţie fiecărui dintre cei 3 candidaţi care contează, dar mă opresc aici, nu înainte de a mai sesiza două aspecte ale acestei campaniei.

Primul ar fi legat de deplasarea frontului de luptă a unei bune părţi din campanie spre mijloacele oferite de internet, îndeosebi spre facebook. Apar sute de conturi false care nu se ocupă cu susţinerea vreunui candidat ci cu defăimarea, iresponsabilă, a altora.

Al doilea este legat de un soi de amatorism al abordării imaginii pe internet: deşi în Giurgiu fiinţează trei televiziuni on-line şi una prin cablu, prea puţini candidaţi au apelat la serviciile de producţie ale acestor instituţii de presă. În schimb, au preferat să promoveze clipuri şi alte bazaconii filmate cu telefonul, clipuri lungi, dezlânate, unele dintre ele stranii, toate trăgând în jos imaginea subietului. Dar, într-o lume plină de meseriaşi, numai profesioniştii nu-şi fac treaba cu mâna lor ci apelează la alţi profesionişti …

Gelu BREBENEL

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *