
Precum drobul de sare sta sa cada si podul de la Adunatii Copaceni din Giurgiu. Podul care leaga localitarile Adunatii Copaceni si 1 Decembrie de pe DN 5 si leaga Bucurestiul de Giurgiu prezinta grave avarii la structura de rezistenta . Din podul pe care circula zilnic sute de masini mici si mari se desprind bucati de tencuiala . Si structura metalica este afectata insa autoritatile permit circulatia fara restrictii. Incet, dar sigur, Giurgiu ramane si fara podurile pe care le mai are, desi in 2017, senatorul (la acea vreme) promitea chiar un nou pod pe perne de aer construit pese Dunare de chinezi.
Podul de la Adunatii Copaceni, Giurgiu , situat pe DN 5 care leaga judetul de capitala , reprezinta un real pericol pentru sute de cetateni ce il tranziteaza zilnic . Degradarea sa continua, iar daca autoritatile nu vor lua urgent masuri, podul va ceda si cel mai probabil vor fi victime.
Nu doar structura derezistenta a podului peste care trec autovehicule mici, dar si camioane de mare tonaj a fost avariata, ci si partea carosabila .
Podul cu o cu o lungime de 250 de metri, a fost construit in1980 si a fost renovat in 1989 Autoritățile au început să ridice un alt pod, la câțiva metri distanță, insa au fostreziliate contracte din cauza intarzierilor . In prezent nu exista restrictiice circulatie pe acest pod . Reamintim ca in Judetul Giurgiu mai exista un podcazut; Cel de la Gradistea ,care asigura legatura feroviara inre Giurgiu si capitala.
Giurgiu ramane fara poduri? Un pod cazut si unul in cadere.
August 2017. SenatorulNiculae Badalau : “Eu cred că la sfârşitul anului viitor vor începelucrările pentru un nou pod peste Dunăre, la Giurgiu, care va avea şi cale ferată modernă şi companiile care vor lucra la acest proiect vor fi companiile chineze”.
Despre poduri vorbea in August 2017 si Niculae Bădălau, senator la acea vreme .Acesta a anuntat atunci ca în 2018, la Giurgiu, ar putea începe lucrările la un nou pod peste Dunăre , proiect care ar urma să fie realizat de investitori chinezi, potrivit Agerpres. Podul urmă să aibă şi cale ferată pe perne de aer. Bădălau nu a specificat de unde va veni finanţarea proiectului şi nici modul în care companiile chineze aucâştigat proiectul.

“Eu cred că lasfârşitul anului viitor vor începe lucrările pentru un nou pod peste Dunăre, laGiurgiu, care va avea şi cale ferată modernă şi companiile care vor lucra laacest proiect vor fi companiile chineze. Nu ştiu cât vor dură lucrările, darbucuria mea este că îl facem repede dacă îl fac chinezii. Chinezii vor săinvestească în Europa şi mai ales în România, unde au o comunitate mare. Laultima întâlnire pe care premierul român a avut-o cu premierul bulgar audiscutat acest lucru şi este de acord cu acest proiect şi premierul bulgar(…). Toată ideea asta a venit în urmă discuţiilor cu chinezii şi e bine că auacceptat, iar la nivel de guvern am reuşit să-i fac să înţeleagă că acel podtrebuie să treacă pe la Giurgiu, nu ştiu cât ne ajută, dar, cel puţin rămânempe hartă”, a declarat Niculae Badalau, citat de Agerpres si preluat de Adevarul, pe 11 August 2017. https://adevarul.ro/news/politica/fanteziile-niculae-badalau-baronul-psd-giurgiu-anunta-pod-dunare-facut-chinezi-cale-ferata-perne-aer-1_598daba75ab6550cb8eb8c7e/index.html?fbclid=IwAR0kpS121SPbEXpPOj-0uOGvBTFrltwx3k6SuroE-g0Bc_OOeeCIAZbflck


Camelia Sachetti
Mesajul d-lui Badalau este interesant, în traducere ar fi cam așa : cum nu strică, așa n-ajută. Ce să mai zic? Un vizionar.