Între Giurgiu și București se va construi o Autostradă sau un Drum Express. Caietul de sarcini va fi lansat spre consultare publică, în urma căreia se va decide care va fi tipul proiectului Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR).
Este utilă o astfel de șosea rapidă între Giurgiu și capitală?
În prezent se circulă destul de bine pe DN5 Giurgiu-București. Se circulă cu peste 100 de km/h și sunt rare ocaziile în care sunt blocaje. Pentru transportatori însă, nu este chiar convenabil, mai ales că DN5 traversează mai multe localități, unde viteza de rulare este de 50 km/h.
Este și motivul pentru care se impune construirea unei șosele rapide, care, cel mai probabil, va fi realizată în câțiva ani, având în vedere că numai studiul de fezabilitate durează între 18 și 24 de luni, după cum a anunțat azi, directorul CNIR, Gabriel Budescu, la postul național de radio.
”Va fi o analiză multi -criterială în care vom lua în calcul mai multe scenarii de traseu, cel puțin 5 scenarii printre care conexiunea cu viitorul Drum de mare viteză București-Alexandria, cu A 1 București-Pitești și A 2 București-Constanța și vom vedea care este cea mai bună variantă din punct de vedere tehnic și financiar. Este nevoie de un drum modern între București și Giurgiu pentru a evita tranzitul localităților unde se circulă cu viteza de 50 km/h. Mai ales pentru transportatori, orice minut contează. Profilul drumului, Autostradă sau Drum Expres va fi stabilit în urma Studiului de Fezabilitate. Dacă datele de trafic de perspectivă ne arată că este nevoie de autostradă, atunci vom face din start autostradă.“
Directorul CNIR s-a referit și la soluțiile tehnice care vor fi folosite, având în vedere numărul mare de autovehicule de mare tonaj care vor folosi această rută.
,,În ceea ce privește structurile și soluțiile tehnice, vom cere în caietul de sarcini o analiză pentru utilizarea materialelor de construcții din import sau din producție internă. Cred că este foarte important să decidem dacă facem drumul din beton, cimentul fiind produs în România sau din bitum, dar pe care îl importăm. Săptămâna viitoare va fi lansat în dezbatere publică acest caiet de sarcini pentru Drumul de mare viteză București –Giurgiu, tocmai pentru că am inclus aceste elemente de noutate și vreau să avem un răspuns din partea pieței înainte de lansarea licitației în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). “ –Gabriel Budescu.