Criza materialelor la buletine continuă.Potrivit informațiilor furnizate de directorul Serviciului Public de Evidența Persoanelor pe municipiul Giurgiu, plasticul folosit în realizarea buletinului nu a ajuns nici acum la nivelul județului nostru. Din cauza faptului că la nivel național nu s-a făcut licitația necesară în vederea achiziționării plasticului folosit în sigilarea cărții de identitate, multe persoane sunt nevoite să aștepte ca să poată să își facă un nou buletin.
Astfel că, de la începutul anului până în prezent puțin peste 400 de persoane au reușit să își renoiască documentul ce atestă identitatea. Aceste 400 de persoane provin atât din municipiu cât și de pe raza celor 18 localități arondate centrului din oraș.
Numărul maxim de persoane care se pot adresa zilnic acestui serviciu de luni până vineri este de 40 de giurgiuveni pe zi. O dată cu modificările legii 295/2021 o schimbare s-a produs și în ceea ce privește eliberarea cărților provizorii. Și în cazul lor, eliberarea nu se mai face atât de ușor ca până acum. În primele 5 luni ale anului 2021, doar 100 de persoane au reușit să obțină o carte de identitate provizorie.
Pentru cei cu buletinele expirate, reprezentanții serviciului spun că acestea își păstrează valabilitatea atât în perioada de alertă în care ne aflăm , cât și pentru 90 de zile după aceea.O veste bună în această situație este că începând cu luna August vor intra în vigoare noile cărți de identitate electronice.