Începând cu 1 ianuarie 2018, Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Giurgiu nr. 412 din 24 noiembrie 2016 privind taxa de habitat pentru persoanele fizice se abrogă.
Astfel , de anul viitor,utilizatorii serviciului de salubrizare din municipiu , vor achita direct operatorului contravaloarea serviciilor efectuate , în baza unor contracte de prestări servicii privind salubrizarea localităților.
Taxa de habitat pentru persoanele fizice de pe raza administrativ teritorială a Municipiului Giurgiu pentru colectarea, transportul și depozitarea deșeurilor menajere, a fost instituita prin hotărâre de consiliu local in cunantum de 5 lei/lună/persoană – apartament, garsonieră și 8 lei/lună/persoană – la casă.
În iunie 2016, Asociația de Dezvoltare Intracomunitară ,, Management Eficient pentru un Județ Curat ” Giurgiu, delega gestiunea serviciului de salubrizare, respectiv a activităților de colectare și transport a deșeurilor, S.C. GIREXIM UNIVERSAL S.A. Pitești, operatorul regional desemnat astfel în urma unei proceduri de achiziție publică .
In același timp, așa cum afirma si Primarul Municipiului Giurgiu,dl. Nicolae Barbu, mai multe obligații stipulate în Caietul de Sarcini nu au fost preluate în Contractul de delegare a serviciului și nu au fost realizate de către operator.
Cea mai gravă dintre acestea, este, fără îndoială, colectarea neselectiva a deșeurilor.
Acest fapt a obligat Primăria Municipiului Giurgiu la plata a 100 lei / tonă la Fondul Național de Mediu pentru nerealizarea obligației de diminuare cu 15% a cantităților de deșeuri municipale și asimilabile, colectate și transmise spre depozitare.
Toate aceste aspecte au generat conflicul dintre Primăria Municipiului Giurgiu și S.C. GIREXIM UNIVERSAL S.A. , conflict care a dus in cele din urma la blocarea conturilor Primăriei .
Asadar, de anul viitor operatorul regional de salubrizare are libertatea de a-și încheia contracte individuale de prestări servicii cu cei peste 60.000 de locuitori ai municipiului Giurgiu.