Giurgiu-Tribune

Podul de la Grădiștea începe să prindă contur

Din 2005 de când s-a prăbușit, podul de Grădiștea a devenit permanent subiect de campanie electorală pentru toate partidele politice și pentru toți candidații care și-au dorit să reprezinte Giurgiu.

Tot din 2005, fiecare ministru al Transporturilor din numeroasele guverne a făcut promisiuni legate de podul care a întrerupt circulația pe calea ferată Giurgiu-București.

După 15 ani de abandon, în 2020, firma austriacă PORR Construct a câştigat licitaţia derulată de către Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA pentru modernizarea liniei CF Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu – Nord Frontieră, singura firmă care a depus o ofertă.

Acum, la doi ani de la semnarea contractului, podul de la Grădiștea prinde contur.

S-a lucrat în permanență, iar stadiul lucrărilor a fost verificat periodic de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, cel care furnizează constant informații de la fața locului despre investiția de 472.049.303, 77 lei fără TVA.

Astfel, în momentul de față, principalele categorii de lucrări sunt:

  •  𝗣𝗼𝗱 𝗽𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗦𝗮𝗯𝗮𝗿 𝘀𝗶 𝗣𝗼𝗱 𝗽𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗡𝗲𝗮𝗷𝗹𝗼𝘃
– se execută fundația pentru gabioane la culeea Vidra și culeea Comana și umpluturile cu pământ armat în spatele culeei Comana;
  •  𝗣𝗼𝗱 𝗽𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗔𝗿𝗴𝗲𝘀 – se execută forarea piloților pentru fundații PT1, se realizează platforma tehnologică pentru PT2 și armarea și cofrarea etapei 3 la pila 11;
  •  𝗦𝘁𝗮𝘁𝗶𝗮 𝗚𝗿𝗮𝗱𝗶𝘀𝘁𝗲𝗮 – se lucrează la realizarea peronului, la exteriorul clădirilor CED și la interiorul clădirii din stație;
  •  𝗦𝘁𝗮𝘁𝗶𝗮 𝗖𝗼𝗺𝗮𝗻𝗮 – se finalizează lucrările de rezistență aferente peroanelor și se lucrează la clădirea de călători + clădirea CE;
  •  𝗖𝗼𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝗶𝗶 𝗰𝗶𝘃𝗶𝗹𝗲 – se lucrează la clădirile din Stația Vidra, Stația Băneasa – Giurgiu și Stația Frătești;
  •  𝗩𝗶𝗮𝗱𝘂𝗰𝘁 𝗺𝗮𝗹 𝘀𝘁𝗮𝗻𝗴 – se execută gabioane la culeea Vidra, umpluturi cu pământ armat, precum și armarea, cofrarea și betonarea grinzilor de rezemare. Se montează grinzi de 29 m și predale și se lucrează la armarea plăcii de suprabetonare;
  •  𝗩𝗶𝗮𝗱𝘂𝗰𝘁 𝗺𝗮𝗹 𝗱𝗿𝗲𝗽𝘁 – se execută armarea, cofrarea și betonarea grinzilor de rezemare, precum și armarea plăcii de suprabetonare. Se montează grinzi și predale, se finisează betoanele din elevații și se pregătește fundația pentru gabioane la culeea Comana;
  •  𝗣𝗼𝗱𝗲𝘁𝗲 – se lucrează la realizarea pereților mulați;
  •  𝗧𝗲𝗿𝗮𝘀𝗮𝗺𝗲𝗻𝘁𝗲 – se lucrează la conectarea terasamentului cu pământ armat în spatele culeelor, la taluzarea PSS în zona liniei I în Stația Comana, precum și la nivelarea și curățarea zonelor de dren. Se lucrează și la nivelarea și compactarea zonei dintre terasament și drumul tehnologic stânga Argeș;
  •  𝗦𝘂𝗽𝗿𝗮𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗮 – se lucrează la realizarea suprastructurii în stația Comana pe Linia III și realizarea primului strat de piatră spartă. Se pregătesc breteaua pentru montaj și schimbătorul de cale 3 în Stația Comana;
  •  𝗦𝗲𝗺𝗻𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲 – se lucrează la instalarea elementelor noi de semnalizare feroviară;
  •  Se execută lucrări de execuție buraje și completare cu piatră spartă pe zona Băneasa – Giurgiu – Daia – Frătești;
  •  Se pregătesc lucrările în zona București Nord – Bucureștii Noi;
 Se lucrează la descărcarea și depozitarea șinelor noi între Stația Comana și Stația Băneasa – Giurgiu.
Sursa de finanțare a acestui obiectiv este asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, aferente cadrului financiar 2014 – 2020, iar termenul de excuție este de 24 luni , o lună pentru verificarea și aprobarea la plată a lucrărilor și a testelor si minim 60 luni perioada de garanție.
Visits1630 Visits 1 Visits 2127608

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *