Administrațiile tuturor porturilor Dunării maritime și fluviale, Administrația porturilor maritime Constanța, Administrația canalelor navigabile Constanța, Administrația fluvială a Dunării de Jos Galați, Administrația Porturilor Dunării Maritime Galați, Administrația Porturilor Dunării Fluviale Giurgiu sar trebui să aibă o politică comună de tarifare și de dezvoltare a activităților pe care acestea le au potrivit hotărârilor de înființare.
Subiectul a fost discutat ieri, intr-o întâlnire de lucru a Comisiei de Transporturi din Senat, al cărei președinte este senatorul Toma Petcu (PNL) . La întâlnire au luat parte reprezentanți ai Organizației Patronale Constanța Port Business Association (CPBA) l, deputații, Andrei Alexandru și Mircea Banias, Vicepreședinți ai Comisiei pentru transporturi și infrastructură din Camera Deputaților și Laurențiu Mironescu și Paul Ivanov, Vicepreședinți ai CPBA, precum și alți reprezentanți ai Organizației Patronale.
Concluziile trase în urma acestei întâlniri a fost aceea că este necesară o întâlnire de lucru cu Consiliul Concurenței și cu președintele acestei instituții, Bogdan Chirițoiu pentru a stabili foarte clar atribuțiile Consiliului de Supraveghere din Domeniul Naval, această entitate fiind înființată pentru a verifica tarifele practicate de administrațiile portuare.
Referitor la acest aspect senatorul Toma Petcu a declarat ; ‘Este clar că portul Constanța reprezintă un motor de dezvoltare economic al țării, aproximativ 5% din PIB derulându-se prin acest port și consider că pentru mărirea volumului de mărfuri și avizarea rapidă a fluxului de mărfuri este necesar să existe un dialog cu Ministerul Afacerilor Interne, Poliția de Frontieră, Ministerul Finanțelor Publice, Vamă și Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale – ANSVSA. Nu în ultimul rând, s-a pus accent pe necesitatea reluării transportului RO-RO, Turcia-România, suspendată temporar datorită disfuncționalităților’.