În timp ce autobuzele cumpărate în 2020 zac în părăsire în Zona Liberă, primăria Giurgiu prelungește la nesfârșit contractul cu societatea care asigura transportul în comun, în Municpiul Giurgiu, SC Liber Trans Com SRL.
A fost ceartă în comisii între consilierii locali pe acest proiect de hotărâre, chiar și consilierii liberali având obiecții vis-a-vis de situația creată, mai ales că Giurgiu era pus, din nou, în situația de a rămâne fără transport în comun.
Dacă până acum, contractul cu Liber Trans a fost prelungit ba cu trei luni, ba cu șase luni, de nenumărate ori, legislația din România menționează clar că acest contract nu mai poate fi prelungit deoarece termenul de prelungire a valabilității duratei unui contract de delegare se poate realiza cu jumătate din durata de realizarea a acestuia.
Pentru a ieși cu fața curată din această situație, fără precedent în Giurgiu, primăria Giurgiu a invocat legislația europeană, care permite prelungirea contractului pentru o perioadă de 2 ani, cu posibilitatea rezilierii în data punerii în funcțiune a stației de Gaz Natural Comprimat.
Așadar, cum operatorul intern SC TRACUM SA nu își poate relua activitatea începînd cu 5 iunie, când expiră contractul cu Liber Trans și nici proiectele de mobilitatea urbană nu vor fi finalizate până la acea dată, având ca termene 12, respectiv 24 de luni, contractul cu actualul operator a fost prelungit ca măsură de urgență.
Până atunci, giurgiuvenii vor circula tot cu actualele microbuze până la o dată necunoscută, deocamdată. Totul se pare că depinde de stația de încărcare cu Gaz Natural Comprimat și de un transformator electric buclucaș, care, fiind prea mic, nu face față consumului necesar estimat.
Prelungirea contractului cu Liber Trans a fost supus aprobării Consiliului Local, votul fiind: 13 pentru, 3 abțineri și 3 împotrivă.