Consilierii generali ai Capitalei se află la această oră într-o întrunire, pentru o şedinţă extraordinară convocată de grupul PSD având pe ordinea de zi împuternicirea Consiliului Local al Sectorului 4 de a se asocia cu Consiliul Judeţean Giurgiu, în vederea finanţării şi realizării în comun a proiectului ce vizează edificarea şi operaţionalizarea unui aeroport internaţional în judeţul Giurgiu.
Lipsa extinderii reţelei de metrou, și aglomerarea traficului rutier ce tranzitează Capitala spre nord, către cele două aeroporturi Otopeni şi Băneasa, au dus la accentuarea aglomerării rutiere în zona de sud a Capitalei, pe arterele ce unesc judeţul Giurgiu de Sectorul 4 al Municipiului Bucureşti.
Operaționalizarea aeroportului din judeţul Giurgiu va duce la diminuarea aglomerării şi creşterea calităţii aerului, prin eliminarea din traficul zilnic a unui număr considerabil de maşini.
Fonduri externe, nerambursabile pentru un nou aeroport la Giurgiu
Se menţionează că, pentru a demara realizarea şi finanţarea investiţiei, inclusiv elaborarea documentaţiei tehnice necesare, este necesar un protocol de asociere între autorităţile locale din Giurgiu şi cele din Sectorul 4. Se preconizează că proiectul va fi realizat prin fonduri externe nerambursabile sau din alte surse legal constituite, inclusiv prin înfiinţarea unei societăţi care să realizeze activităţile necesare operaţionalizării acestui obiectiv.
UPDATE
Consiliul Local al Sectorului 4 a fost împuternicit să se asocieze cu Consiliul Judeţean Giurgiu în vederea finanţării şi realizării în comun a proiectului ce vizează edificarea şi operaţionalizarea unui aeroport internaţional în judeţul Giurgiu.
Şedinţa extraordinară a CGMB a fost convocată de grupul PSD.
Conform referatului de aprobare care însoţeşte primul proiect, de-a lungul timpului s-a constatat o accentuare a aglomerării rutiere în zona de sud a Capitalei, pe arterele ce unesc judeţul Giurgiu de Sectorul 4. Motivele care au dus la această situaţie sunt lipsa extinderii reţelei de metrou, dar şi traficul rutier ce tranzitează Capitala spre nord, pol urban ce are în vecinătate două aeroporturi (Otopeni şi Băneasa). Potrivit aceleiaşi surse, operaţionalizarea aeroportului din judeţul Giurgiu va duce la diminuarea aglomerării şi creşterea calităţii aerului, prin eliminarea din traficul zilnic a unui număr considerabil de maşini.
Pentru a demara investiţia este necesar un protocol de asociere între autorităţile locale din Giurgiu şi cele din Sectorul 4. Se preconizează că proiectul va fi realizat prin fonduri externe nerambursabile sau din alte surse legal constituite, inclusiv prin înfiinţarea unei societăţi care să realizeze activităţile necesare operaţionalizării acestui obiectiv.
Pe 26 septembrie, Consiliul Local Sector 4 a aprobat asocierea sa cu CJ Giurgiu pentru finanţarea şi realizarea în comun a proiectului aeroportului din sudul Capitalei. Potrivit unui comunicat al Primăriei Sectorului 4, aeroportul va fi unul internaţional, mai mare decât cel de la Braşov, întrucât ar urma să deservească un număr mai mare de judeţe, cu o populaţie mai numeroasă. De asemenea, va fi proiectat cu terminale pentru pasageri şi pentru transportul de marfă, în condiţiile în care Aeroportul Otopeni este “suprasolicitat”.
“Împreună cu autorităţile statului şi după studiile de specialitate vom decide unde este locul potrivit. M-ar bucura foarte mult să fie un aeroport de talia Aeroportului Otopeni. Dacă nu reuşim să îl facem atât de mare, măcar două treimi din ceea ce înseamnă Aeroportul Otopeni. (…) Aceasta va fi o investiţie publică a statului român şi va rămâne în proprietatea statului român”, a declarat primarul Sectorului 4, Daniel Băluţă.