Un studiu al asociaţiei World Vision România arată că peste 40% dintre elevii din mediile defavorizate nu au făcut școală online, după întreruperea cursurilor. Elevii din mediul rural vor fi cei mai afectaţi dacă din toamnă cursurile vor fi ţinute online, atrag atenția psihologii.
Un studiu al organizaţiei World Vision România arată că la sate, numai 64% dintre profesori au ţinut ore online, peste jumătate dintre părinţi nu au un dispozitiv digital pentru fiecare elev din familie, în timp ce 20% au afirmat că în familiile lor copiii au urmărit emisiunile Teleşcoala.
Din punctul de vedere al accesului la educaţiei, el nu a fost posibil peste tot în România offline, doar 60 la sută dintre copiii din mediul rural au participat la cursuri online.
În satele româneşti, una din patru şcoli nu are conexiune la Internet, 9 din 10 şcoli nu au laptop/ PC/ tablete, în timp ce 87% dintre directorii de școală cred că învăţarea online nu trebuie extinsă. Iar 60% dintre ei spun că procesul educațional va fi afectat din cauza pandemiei și materia trebuie reluată.
Psihologii atrag atenția asupra acestor aspect atenționând că lipsa predării faţă în faţă îi va afecta serios pe copiii din rural şi va adânci diferenţele sociale.
Camelia Sachetti