La 19 ani de la prăbușire, pe noul pod de la Grădiștea a început montarea tablierului central

În 2005, Podul de la Grădiștea se făcea una cu pământul, iar ce a mai rămas din el s-a vândut pe bani frumoși la fier vechi.

Vreo 15 ani, proiectul noului pod a stat bine dosit prin sertarele Ministerului Transporturilor, pentru ca abia în 2020 să prindă undă verde, să primească finanțare și să se semneze contractul. de proiectare și execuție.

Acum, podul de la Grădiștea este aproape gata, în aceste zile fiind marcat un moment simbolic: montarea tablierului central al acestui nou pod, care îl înlocuiește pe cel vechi, prăbușit în urma inundațiilor în 2005.

Sursa foto: https://fb.watch/pFUNR8XPTD/

În total, sunt 5 elemente de tablier metalic, care cântăresc aproximativ 280 tone fiecare
La construcția căii ferate de pe pod și viaduct s-a folosit “slab track” – o soluție care simplifică execuția suprastructurii căii ferate, folosită pentru prima dată în România
Lungimea totală a podului și viaductului peste Argeș este de 1384 metri, dintre care podul are 136 metri.
”Redeschiderea acestei linii feroviare va avea loc în prima parte a acestui an și va contribui și la introducerea trenurilor metropolitane pentru comunitățile din sudul Bucureștiului și arealul județelor Giurgiu și Ilfov.” – a precizat Irinel Ionel Scrioșteanu – secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *